donderdag 8 november 2012

3 Doors Down - Let Me Go

De Amerikaanse rockband 3 Doors Down is een band gebleken die het van airplay moet hebben. In de Single Top 100 behaalde de band met slechts twee platen de bovenste veertig, terwijl de plaat in de Top 40 (dus inclusief airplay) drie top 20-hits scoorde. De derde was "Let Me Go", dat in 2005 op #50 eindigde in de Single Top 100 en in de Top 40 32 plaatsen hoger wist te komen.
3 Doors Down heeft ten tijde van "Let Me Go" al twee latere klassiekers op haar naam staan: "Kryptonite" (#17 in 2000) en "Here Without You" (#6 in 2004). Dat zijn eigenlijk ook de enige twee 3 Doors Down-platen die nu nog te horen zijn, hoewel "Let Me Go" nog geregeld op Radio Veronica te horen is. "Let Me Go" was in 2005 een gigantische airplayhit.

In de vierde week Tipparade werd "Let Me Go", eerste single van het album "Seventeen Days", Alarmschijf op Radio 538 en een week later kwam de plaat op #23 binnen in de Top 40. Na de bliksemstart was de plaat echter niet vooruit te branden en verder dan #18 kwam de plaat dan ook niet. In de vijfde week daalde "Let Me Go" van #18 naar #30 en leek de weg naar beneden ingezet. Echter bleef de plaat nog zes weken rond die plek hangen, waardoor "Let Me Go" een geflatteerd aantal van elf weken in de Hitdossiers kreeg achter de hoogste notering.

Na "Let Me Go" haalde 3 Doors Down nog één keer de Top 40: "Landing in London", een samenwerking met Bob Seger, haalde een bescheiden 37ste plek. In 2011 haalden "When You're Young" en "Every Time You Go" (van het album "Time of My Life") de Tipparade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten